Riv pyramiderna

är en bok om strategiskt ledarskap och hur man skapar uthålliga affärer med utgångspunkt från största möjliga kundnytta. Den som vill lyckas, måste lära sig att utveckla affären, mötet mellan kunden och den anställde som representerar företaget. Det är mötet som skapar affären och själva mötet är företaget. 

Detta skriver Jan Carlzon i sina efterord till sin bok "Riv pyramiderna". Efter att ha läst dessa ord kommer jag att skapa tid för läsning ;) Ibland kommer saker till en med perfekt tajmning =)

Stal lite tid på morgonen idag :) istället för att sitta ett par timmar i traktorn och lasta av spån så bad jag lastbilschauffören att dra pallarna på loftet så att Henke kunde ta över traktorn :) han gick med på det, så fri som en fågel tog jag mig an webbshopen och dess beställningar, innan det blev dags för ridning.

Vid lunch, en tur till Ultuna... nu är jag där igen med min frågeställning... vad gör platser/saker/personer klibbiga (attraktiva)? Vid tidernas begynnelse, dvs mina första besök på Ultuna, måste ha varit för ganska precis 20 år sedan var det inte så mycket aktivitet där... I mellanåren, dvs när jag valde att åka till Chris där, då var det betydligt större aktivitet... Nu, dvs i dag ekar det nästan tomt...

Exteriör är en sak men interiör är betydligt viktigare, även fast Fexeus uttrycker sig något annorlunda ;) Och om man väljer mellan två likvärdiga interiörer, kanske exteriören blir avgörande =) infart.jpg

Jag fick för ganska länge sedan frågan ställd, om vad det var som gör Hogsta så speciellt... -Det är ju bara en gammal gård... och ja, men med en fantastisk interiör, i detta fall i form av människor ;) härliga, kompetenta och trevliga med stor ödmjukhet inför hästarna =) Det är en interiör som för mig är oerhört attraktiv.

16 jan 2013

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)